Reklama

Opakowania: innowacje dla wszystkich

Innowacyjność opakowań dla branży żywnościowej wiąże się z rosnącymi wymaganiami wobec jej produktów. Opakowania muszą być bezpieczne, wygodne i funkcjonalne.


Tekst: Olga Andrzejewska

Wymagania te mają wiele aspektów. Opakowanie winno być bezpieczne jako ochrona produktu, a także z punktu widzenia konsumenta i środowiska. Wygodne i łatwe w użyciu musi być dla producenta żywności, dystrybucji oraz konsumenta. Klient chce mieć produkt w opakowaniu funkcjonalnym, czyli łatwym do otworzenia i zamknięcia, do wielokrotnego użycia, będącym naczyniem do podgrzania czy nawet jedzenia...

Indywidualizacja oferty
Wysokiej klasy opakowania mają m.in. odpowiadać na zapotrzebowanie producentów operujących w segmencie Premium, którzy dążą do  indywidualizacji produktów. Jak wynika z obserwacji firmy Sealed Air Cryovac, światowego lider w dziedzinie innowacyjnych materiałów, systemów i urządzeń do pakowania żywności; w Europie nasila się trend pakowania produktów w systemie Case-Ready, tzn. porcji detalicznych pakowanych przez producenta, gotowych do ekspozycji w ladach chłodniczych. Ma to sprzyjać poprawie zyskowności. Na przykład w sprzedaży świeżego mięsa pakowanie porcji z zastosowaniem systemu Case-Ready zapewnia średni wzrost marż netto o siedem proc., a sprzedaży o 15 proc. w skali roku, przy średniej penetracji rynku 50 proc. - twierdzi Maciej Gierszewski, szef działu Cryovac Food Solutions na Polskę, Czechy i Słowację. System zapewnia wysoką jakość, higienę i  bezpieczeństwo żywności oraz wygodę użytkowania. Firma oferuje w tym systemie hermetycznie zgrzewane kompaktowe opakowanie o nazwie Cryovac Mirabella składające się z tacki i podwójnej folii...

Do szukania nowych rozwiązań inspirują czołowych światowych producentów opakowań dania gotowe, uważane za jeden z najbardziej dynamicznych i perspektywicznych segmentów rynku spożywczego. Z myślą o takich daniach Tetra Pak stworzyła opakowanie Tetra Recart ze specjalnego rodzaju kartonowego materiału, który  umożliwia sterylizację opakowania razem z zawartym w nim produktem. W ocenie specjalistów z branży, to innowacja o przełomowym charakterze. W zależności od rodzaju produktu okres przydatności do spożycia może osiągnąć nawet 24 miesiące. Jak podaje plastech.pl, system Tetra Recart wykorzystuje się do pakowania ponad 100 różnych typów produktów w 30 krajach. Ma dużą szansę zastąpienia metalowych puszek i szklanych słoików...

Więcej w październikowym wydaniu branżowego miesięcznika o żywności fresh & cool market:
www.fcmarket.pl

KONTAKT

pisz na adres: redakcja<@>newss.pl

Skuteczna dystrybucja informacji prasowych od 2008 roku. Usługa press box gwarantuje publikacje komunikatów w wielu portalach. Minimum kilkadziesiąt gwarantowanych publikacji każdej informacji prasowej w odpowiednio sprofilowanych serwisach. Wyjątkowo korzystne warunki współpracy. Kontakt: redakcja<@>newss.pl

Top