Reklama

Cityboard Media o wyborze standardu badań wspieranym przez IGRZ

Cityboard Media zabiera głos w debacie dotyczącej standardu badań reklamy zewnętrznej.
W e-mailu przesłanym do mediów 17 września 2009 r. przez Lecha Kaczonia, Prezesa IGRZ, czytamy: „W czwartek 17 września 2009 roku obradowała Rada Izby Gospodarczej Reklamy
Zewnętrznej w Polsce. Tematem spotkania była problematyka związana z badaniami rynku reklamy zewnętrznej w Polsce. Rada uznała, że na obecnym etapie rozwoju i koncentracji rynku, badania takie są wskazane i niezbędne. W związku z tym Rada Izby rekomendowała członkom IGRZ zapoznanie się z projektem badawczym Postar i podjęcie w terminie do 15 listopada 2009 roku decyzji w sprawie przystąpienia do wspólnego, wspieranego przez Izbę
projektu badawczego”.

Cityboard Media bardzo cieszy inicjatywa przeprowadzania wspólnych badań i wprowadzenia standardu na rynek polskiej reklamy zewnętrznej. Niemniej jednak firmę niepokoi sposób, w jaki miałoby to być przeprowadzone.

Cityboard Media bardzo zależy na wprowadzeniu na polski rynek standardu badań. Postar jest jednak tylko jedną z wielu dostępnych metodologii badań outdooru. By podjąć w rzetelny sposób obiektywną decyzję należy przyjrzeć się rynkowi badań w Polsce. Kilku członków IGRZ ma doświadczenie z badaniami reklamy zewnętrznej przeprowadzanymi przez firmy mające swoje siedziby w Polsce. Nie można więc z góry zakładać, że polski rynek nie oferuje rzetelnych badań outdooru.

Zdaniem Cityboard Media IGRZ powinno przygotować brief badawczy zawierający pytania, na które członkowie Izby chcieliby poznać odpowiedzi. Należy go skierować do instytutów badawczych z siedzibą w Polsce, można brać także pod uwagę firmy zagraniczne. Na podstawie briefu firmy badawcze zainteresowane przeprowadzeniem takiego badania składałyby swoje oferty, które rozpatrywaliby członkowie Izby. Drugą częścią przetargu powinna być wycena badania. Dopiero po przeanalizowaniu metodologii oraz otrzymaniu wyceny zostałaby wybrana firma, której oferta w najlepszy sposób odpowiadałaby potrzebom członków IGRZ. Następnie z reprezentantów zainteresowanych badaniami firm zrzeszonych w IGRZ utworzono by grupę osób, która ściśle współpracowałaby z wybraną firmą badawczą i koordynowała pracę po stronie każdej zainteresowanej firmy.

Cityboard Media nie wyobraża sobie sytuacji, by pod wpływem czyjejkolwiek i jakiejkolwiek presji dokonywać wyboru metodologii badań, która bez analizy innych dostępnych możliwości i metodologii, miałaby bardzo drogo kosztować i na lata stanowić narzędzie do analiz tak dla branży outdoorowej, jak i dla całego rynku reklamodawców i domów mediowych w Polsce.

Jednocześnie Cityboard Media zwraca uwagę, iż treść wyżej cytowanego maila Prezesa IGRZ, chociaż napisana w imieniu wszystkich członków IGRZ, nie została skonsultowana z Cityboard Media. Brzmienie tego e-maila może wprowadzać w błąd opinię publiczną, jakoby decyzja co do wyboru metodologii została już podjęta, co nie jest prawdą.

Agencja 21

KONTAKT

pisz na adres: redakcja<@>newss.pl

Skuteczna dystrybucja informacji prasowych od 2008 roku. Usługa press box gwarantuje publikacje komunikatów w wielu portalach. Minimum kilkadziesiąt gwarantowanych publikacji każdej informacji prasowej w odpowiednio sprofilowanych serwisach. Wyjątkowo korzystne warunki współpracy. Kontakt: redakcja<@>newss.pl

Top