Ty tu urządzisz
Bo wszyscy tak robią...
IKEA od lat tworzy lepsze warunki życia dla wielu ludzi. Dostarcza bardzo szeroki asortyment dobrze zaprojektowanych produktów wyposażenia wnętrz, dzięki którym dom może odzwierciedlać osobowość mieszkańców i przede wszystkim uwzględniać ich potrzeby. W tym kontekście kampania „Ty tu urządzisz” jest początkiem starannie zaplanowanych i długofalowych działań wizerunkowych. Jej celem jest zachęcenie do życia po swojemu.
- Obserwując zwyczaje zakupowe Polaków, zauważyliśmy, że w wielu przypadkach obawa przed negatywną oceną, głównie ze strony rodziny, przyjaciół, sąsiadów jest podstawową barierą, która powstrzymuje ludzi przed odważnymi zmianami. Bardzo często utarty, tradycyjny styl uznajemy za bezpieczniejszy, mimo, że w domu wolelibyśmy mieć inny wystrój. Ulegamy sugestii otoczenia, nie mając na tyle odwagi, by zadecydować samodzielnie, a w kwestii wyborów zdajemy się na innych – mówi Grzegorz Boruc, Dyrektor Marketingu IKEA – Poprzez tę kampanię chcielibyśmy ośmielić i zachęcić do odważniejszych zmian, do sięgnięcia po ciekawe rozwiązania, do życia po swojemu – dodaje.
Obecną kampanię poprzedziły kilkuletnie badania konsumenckie i obserwacje socjologiczne, które dowiodły, że nasze społeczeństwo często ulega sugestiom bliskich, obawiając się dawania im powodów do krytycznej oceny. Boimy się słuchać wewnętrznego głosu, „dla świętego spokoju” powielamy stereotypy. A przecież każdy z nas jest inny – nie bójmy się więc pokazać własnego stylu w naszych domach - możemy przecież postawić na swoim, nie urażając nikogo. IKEA chce zachęcić Polaków do tworzenia lepszych warunków życia, dzięki ładnym, dobrze zaprojektowanym, funkcjonalnym meblom i innym artykułom wyposażenia wnętrz; do urządzania domu tak, by czuli się w nim naprawdę u siebie.
To Twój tron, Kleopatro
Fabuła filmu, który od kilku dni oglądamy na ekranach telewizorów, przenosi nas w odległą przeszłość – czasy Imperium Rzymskiego i Starożytnego Egiptu – kiedy to Kleopatrę odwiedza „teściowa”, matka Antoniusza. Energiczna dama ma wyrobione zdanie na temat urządzania dworskich komnat i nie pochwala aranżacji wykonanej przez synową (Kleopatra bowiem urządziła dom po swojemu). Koronowane głowy i sławni władcy mogli spotkać się z podobnym problemem jak każdy z nas.
Działania reklamowe skierowane są głównie do kobiet w wieku 20-49 lat, które podejmują decyzje związane z urządzaniem wnętrz.
Za kreację kampanii jest odpowiedzialna agencja PZL, za planowanie mediów Mediaedge:cia. Reżyserią filmów reklamowych „Ty tu urządzisz” zajął się Iwo Zaniewski, za zdjęcia odpowiedzialny był Paweł Edelman, a scenografię przygotował Allan Starski.
tytuurzadzisz.pl
Pod tym adresem internauci mogą znaleźć zabawną grę, w której pomagają głównej bohaterce pokazać, kto tu urządzi. Kampania będzie również mocno widoczna w Internecie: na portalach - WP.pl, nasza-klasa.pl, O2.pl, Gazeta.pl, tvn24.pl oraz w mailingach bezpośrednich.
Filmy reklamowe z Kleopatrą pojawiają się już w największych telewizyjnych stacjach ogólnopolskich (TVP, Polsat, TVN) oraz kilkunastu kanałach niszowych.
------------------------------------------------------------------------------
Warto wiedzieć: nazwa marki IKEA to akronim - skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Uprzejmie prosimy o pisanie nazwy IKEA z wielkich liter i o zachowanie formy nieodmiennej.
IKEA w Polsce posiada obecnie siedem sklepów, które rocznie odwiedzane są przez około 14 milionów Klientów. Ponadto poprzez firmę Inter IKEA Centre Polska zbudowaliśmy i zarządzamy sześcioma Parkami Handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego posiadamy regionalne Centrum Dystrybucji, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech.
Czternaście własnych zakładów produkcyjnych i osiemdziesięciu zewnętrznych przedsiębiorców dostarcza meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.