Reklama płatna za efekt w telefonach komórkowych
Działania reklamowe, przygotowane z myślą o użytkownikach telefonów komórkowych, promują ubezpieczenia komunikacyjne AVIVA. Osoby korzystające z internetu przy pomocy komórek - w przypadku zainteresowania reklamą i po kliknięciu w kreację - zostaną przekierowane do stworzonej przez Novem strony docelowej (tzw. landing page). Strona taka umożliwi właścicielowi aparatu telefonicznego kontakt z konsultantem ubezpieczeniowym, bez konieczności wprowadzenia numeru. Natomiast w przypadku, jeśli użytkownik nie będzie chciał zadzwonić, wystarczy, że zostawi swój numer telefonu. Wtedy to konsultant zadzwoni do niego.
Działania są rozliczane w modelu efektywnościowym. Reklamodawca płaci za każdą prawidłowo wykonaną akcję: telefon od użytkownika zainteresowanego ceną ubezpieczenia, albo też za każdy prawidłowy numer telefonu do oddzwonienia, wprowadzony przez landing page. To pierwsze działania Novem wykorzystujące możliwości urządzeń z mobilnym internetem. Program będzie realizowany między innymi na stronach lajt.onet.pl.
Według danych opublikowanych przez firmę analityczną IDC, w roku 2009 z internetu mobilnego korzystało na świecie 450 mln osób, a do roku 2013 liczba ta ma wzrosnąć dwukrotnie.
Novem