Reklama

Licencje dla firm przyjaznych mamom

Z początkiem listopada ruszyła kolejna edycja konkursu „Mama w pracy”, organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja wspólnie z Instytutem Badawczym SMG/KRC oraz Rzeczpospolitą. Duże i małe firmy będą mogły ubiegać się o tytuł „Firmy nieprzeciętnie przyjaznej mamom”. Ankiety zgłoszeniowe można przesyłać do 1 marca 2010 roku. Rozwiązanie konkursu, połączone z wręczeniem nagród, będzie miało miejsce w maju 2010 roku.

Co czwarta Polka obawia się zwolnienia z pracy z powodu zajścia w ciążę. Co piąta pracująca kobieta odkłada decyzję o urodzeniu dziecka z obawy przed utratą pracy. Prawie co trzecia matka na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym spodziewa się zwolnienia, w rzeczywistości pracę traci co szósta1.

Konkurs „Mama w pracy” promuje postawy przyjazne pracującym kobietom. Przykłady zwycięskich firm pokazują, że udogodnienia wdrożone specjalnie dla matek małych dzieci, skutkują lepszymi wynikami pracy i znacznie silniejszą identyfikacją z pracodawcą. Dodatkowo, podnoszą one wartość samego przedsiębiorstwa, które staje się pożądanym miejscem pracy dla przyszłych młodych mam.

„Fundacja Świętego Mikołaja od 3 lat zwraca uwagę pracodawców na sytuację kobiet na rynku pracy. Przekonujemy, że kobieta, która spełnia się w roli matki i pracownika, to dla firmy prawdziwa wartość. Zależy nam, aby promować postawy prorodzinne i prokobiece w przedsiębiorstwach, dlatego od tego roku tytuł „Firmy nieprzeciętnie przyjaznej mamom” będziemy przyznawać jako roczną licencję. Chcielibyśmy zachęcić firmy do regularnego udziału w konkursie” – mówi Karolina Błaszczyk, koordynatorka projektu z Fundacji Świętego Mikołaja.

Do konkursu mogą zgłaszać się zarówno małe i średnie firmy (do 50 pracowników), jak i duże (ponad 50 pracowników). W pierwszym przypadku niezbędne jest wypełnienie ankiety przez co najmniej 10 pracownic, w drugim – przez minimum 30 zatrudnionych kobiet. Po zebraniu wyników ankiet (wypełnianych przez kobiety anonimowo) każda firma otrzyma od Fundacji zwrotny raport z informacją, jak ich firmy postrzegane są przez pracujące tam kobiety.

W ubiegłym roku w kategorii małych firm zwyciężyła Akademia Zabawy i Rozwoju „Octopus” z Gdańska, a wśród dużych przedsiębiorstw (zatrudniających powyżej 50 pracowników) firmy Hewitt Associates Sp. z o.o., Grupa Ikea i Nike Poland Sp. z o.o. Płatny dodatkowy urlop po urodzeniu dziecka, możliwość ustalenia dogodnych godzin pracy lub częściowej pracy w domu, opieka medyczna, przedszkole w firmie – to tylko niektóre udogodnienia w nagrodzonych przedsiębiorstwach.
Warto podkreślić, że 93% kobiet zatrudnionych w wymienionych firmach nie ma obawia się utraty miejsca pracy w przypadku zajścia w ciążę. Aż 95% mam deklaruje, że kobiety po powrocie z urlopu macierzyńskiego czy wychowawczego mogą liczyć na życzliwość i pomoc współpracowników. Natomiast blisko 90% zachęcałaby swoje koleżanki do podjęcia pracy w firmie, w której jest zatrudniona.

Formularz zgłoszeniowy oraz regulamin konkursu są do pobrania na stronach internetowych Fundacji Świętego Mikołaja (www.mikolaj.org.pl, www.mamawpracy.pl) oraz dziennika Rzeczpospolita (www.rp.pl).

Konkurs "Mama w pracy" jest częścią kampanii społecznej prowadzonej przez Fundację Świętego Mikołaja od 2007 roku. Jej celem jest zwrócenie uwagi na trudności Polek w łączeniu macierzyństwa z pracą zawodową oraz poprawienie standardów zatrudniania kobiet.

GENESIS PR

KONTAKT

pisz na adres: redakcja<@>newss.pl

Skuteczna dystrybucja informacji prasowych od 2008 roku. Usługa press box gwarantuje publikacje komunikatów w wielu portalach. Minimum kilkadziesiąt gwarantowanych publikacji każdej informacji prasowej w odpowiednio sprofilowanych serwisach. Wyjątkowo korzystne warunki współpracy. Kontakt: redakcja<@>newss.pl

Top