Reklama

Pierwszy na świecie bot postać historyczna twarzą Skarbca Mennicy Polskiej

Po raz pierwszy w Polsce i po raz pierwszy na świecie rolę Wirtualnego Asystenta pełni postać historyczna. Od kilku dni na stronie Skarbca Mennicy Polskiej internautów wita ostatni koronowany władca Polski – Stanisław August Poniatowski – założyciel Mennicy. Wirtualnego Króla do życia powołała firma Fido:intelligence, lider na polskim rynku w tworzeniu zaawansowanych rozwiązań wspomagania decyzji i obsługi klienta opartych na przetwarzaniu języka naturalnego. Celem nowatorskiego projektu jest promocja nowoczesnego i jednocześnie zakorzenionego w tradycji wizerunku Mennicy Polskiej, prezentacja oferty numizmatów, ale również przybliżenie ważnej, historycznej postaci i przedstawienie jej w sposób otwarty, przystępny i przyjazny dla internauty.

Król cel ten realizuje doskonale. Swoim strojem i stylizowanym językiem przypomina charakter czasów, z jakich przybywa. Został wyposażony w wiedzę historyczną na temat swojej epoki. Umiejętnie zapytany wypowie się nawet na temat Carycy Katarzyny, czy Konstytucji 3 Maja. Zastosowana autorska technologia Fido:intelligence sprawia, że z Królem można prowadzić zupełnie swobodną rozmowę, bez konieczności wpisywania określonych, sztywnych zapytań. Bez wątpienia ma to wpływ na popularność Króla, który w ciągu pierwszych 4 dni istnienia w wirtualnym świecie przeprowadził ponad 500 rozmów z internautami!

W swojej bazie ma ponad 1300 odpowiedzi na różne tematy. Przede wszystkim jest jednak doskonałym znawcą aktualnej oferty Skarbca Mennicy Polskiej. Udziela wyczerpujących informacji o dystrybucji numizmatów o różnej tematyce. Wirtualny Król przyciąga na stronę internautów i ułatwia poszukiwania i wybór numizmatów.

Dlaczego Król jest taki wyjątkowy?
Projekt Wirtualnego Króla jest wyjątkowy z różnych względów. Po pierwsze, nigdy jeszcze na świecie bot – postać historyczna nie otrzymała tak odpowiedzialnej funkcji, jak reprezentowanie firmy w internecie. Po drugie, Król to pierwszy w Polsce bot, który jest całą postacią, czyli widoczny jest od przysłowiowych „stóp do głów”. Nieodłącznym składnikiem nowoczesnych wirtualnych asystentów jest syntezator mowy IVONA. To dzięki niemu boty mogą mówić naturalnym, niemal ludzkim głosem, a cała postać bota staje się znacznie bardziej realistyczna. Król Stanisław wyposażony został w najnowszy głos, który doskonale współgra z jego charakterem oraz pełnioną funkcją.

Król – jak też inne boty Fido:intelligence – zapamiętuje swojego rozmówcę, a architektura systemu pozwala na gromadzenie informacji przydatnych dla działów obsługi klienta, marketingu czy sprzedaży Skarbca Mennicy Polskiej. Dzięki analizie rozmów z użytkownikami w nienachalny sposób można badać opinię Klientów o ofercie, w tym planowanych nowych numizmatach, czy też zbierać dane statystyczne dotyczące klientów Skarbca.

Vivat Król!
Patrząc na efekt nie dziwi fakt, że prace przy tworzeniu Wirtualnego Króla były również wyjątkowe. Na zlecenie Skarbca Mennicy Polskiej zaprojektowano oraz uszyto przepiękny strój królewski. W efekcie aktor odgrywający rolę króla miał na sobie ważący wiele kilogramów kostium. Sesja zdjęciowa, będąca jednym z etapów tworzenia Wirtualnego Asystenta, była także wymagająca pod względem autorskim i reżyserskim. Nagrano ponad 90 filmików ukazujących emocje króla, nie wszystkie do tej pory wykorzystano. Cześć została zachowana na specjalne okazje oraz planowaną jeszcze promocję Króla. Sesję wyreżyserował Tomek Bergmann, stały współpracownik Fido:intelligence.
– Projekt dla Skarbca Mennicy Polskiej był dla nas ciekawym wyzwaniem, a dla rynku potwierdzeniem, że nasza technologia i wypracowane przez Fido:intelligence metody tworzenia asystentów wyznaczają kierunki rozwoju naszej branży w Polsce i na świecie. Cieszymy się, że ambitne projekty, gdzie asystenci nie tylko dobrze wyglądają, ale perfekcyjnie pełnią swoją funkcję, powstają właśnie pod naszymi skrzydłami – mówi Grzegorz Rutkiewicz, Prezes Zarządu Fido:intelligence.

Czy Król ma szansę stać się najpopularniejszą postacią historyczną wśród buszujących w sieci Polaków? Czas pokaże, ale ma na to naprawdę spore szanse.



Fido:Intelligence Sp. z o. o. to lider na polskim rynku w tworzeniu zaawansowanych rozwiązań wspomagania decyzji i obsługi klienta opartych na przetwarzaniu języka naturalnego (NLP – Natural Language Processing). Jest to możliwe dzięki użyciu autorskiej technologii bazującej na metodach przetwarzania języka naturalnego z metodami stosowanymi w sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence).
Istotą rozwiązań Fido:intelligence jest wspieranie decyzji biznesowych na podstawie informacji pochodzącej z zaawansowanej analizy wszelkiego rodzaju danych tekstowych, np. e-maili lub zapytań kierowanych z poziomu strony www.  
Rozwiązania Fido:intelligence wpływają na podniesienie efektywności pracy organizacji. Fido:intelligence optymalizuje i wspomaga zarządzanie procesami biznesowymi w firmach, w tym procesami sprzedaży i marketingu, obsługi klienta oraz budowaniu wizerunku.


Personal PR

Tematy pokrewne

KONTAKT

pisz na adres: redakcja<@>newss.pl

Skuteczna dystrybucja informacji prasowych od 2008 roku. Usługa press box gwarantuje publikacje komunikatów w wielu portalach. Minimum kilkadziesiąt gwarantowanych publikacji każdej informacji prasowej w odpowiednio sprofilowanych serwisach. Wyjątkowo korzystne warunki współpracy. Kontakt: redakcja<@>newss.pl

Top