Reklama

Zielone Biuro w Carrefour

Carrefour Polska zachęca swoich pracowników do oszczędzania energii w biurze i w domu. Poprzez proste informacje i przykłady pokazuje, w jaki sposób można przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii. Takie działania pomagają chronić środowisko i mogą przełożyć się na duże oszczędności zarówno dla skromnego domowego budżetu, jak i dla całej firmy.

W pomieszczeniach biurowych firmy pojawiły się plakaty informujące o sposobach oszczędzania energii, poprzez stosowanie się do prostych zasad, jak: wyłączanie oświetlenia w pustych pomieszczeniach biurowych oraz w rzadko uczęszczanych częściach korytarza, nie pozostawiania urządzeń w stanie czuwania, czy wyjmowanie ładowarki do telefonu lub laptopa z gniazdka, po naładowaniu baterii.

Ponadto, na korytarzach pojawiły się skrzynki, do których zbierane są zużyte baterie oraz plastikowe nakrętki od butelek, natomiast na monitorach komputerów pojawia się wygaszasz ekranu z informacjami o sposobach oszczędzania energii w biurze.

Tak pozornie proste komunikaty mają zmieniać świadomość pracowników Carrefour, promować postawy pro-ekologiczne, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii elektrycznej w siedzibie Carrefour Polska.

Carrefour Polska jako firma odpowiedzialna społecznie i wrażliwa na problemy środowiska podjęła już szereg konkretnych zobowiązań w zakresie racjonalnego gospodarowania energią. Do końca 2009 roku firma zamierza wymienić żarówki w sklepach – tradycyjne oświetlenie zostanie zastąpione energooszczędnym, wdrożony zostanie także system zarządzania energią, mierzący i optymalizujący zużycie prądu. W tym roku firma również zamierza wyposażyć niektóre sklepy w nowoczesne meble chłodnicze, co pozwoli na znaczące zmniejszenie zużycia energii elektrycznej.  

W marcu Carrefour Polska przystąpił do akcji „Godzina dla Ziemi” organizowanej przez WWF, która miała na celu uwrażliwienie społeczeństwa na konieczność ograniczenia zużycia prądu. Podczas akcji w prawie wszystkich sklepach na terenie Polskie wygaszono 50% oświetlenia.

Natomiast w lutym 2009 roku Grupa Carrefour jako jedyna firma handlowa w Europie przyłączyła się do Tygodnia Zrównoważonej Energii, organizowanego przez Komisję Europejską. Wcześniej, sieć zobowiązała się do systematycznego obniżania zużycia energii – od roku 2004 zużycie spadło już o 9,2 %, natomiast do roku 2020 redukcja ma wynieść 20%.  

Projekt „Zielone Biuro” to kolejny element realizowanej przez firmę Carrefour strategii odpowiedzialnego biznesu.

Carrefour Polska

Tematy pokrewne

KONTAKT

pisz na adres: redakcja<@>newss.pl

Skuteczna dystrybucja informacji prasowych od 2008 roku. Usługa press box gwarantuje publikacje komunikatów w wielu portalach. Minimum kilkadziesiąt gwarantowanych publikacji każdej informacji prasowej w odpowiednio sprofilowanych serwisach. Wyjątkowo korzystne warunki współpracy. Kontakt: redakcja<@>newss.pl

Top