Finał Pucharu UEFA z polskim akcentem
Laureatem tegorocznej nagrody Carlsberga „Man of the Match” został Jádson Rodrigues da Silva - reprezentant ukraińskiego klubu Shakhtar Donetsk, który zdobył dla swojej drużyny zwycięska bramkę w 97 minucie meczu. Trofeum wręczył piłkarzowi Polak z Wrocławia, zwycięzca ogólnopolskiego konkursu „Carlsberg – Carrefour Finał Pucharu UEFA” organizowanego przez markę Carlsberg w wybranych sieciach sklepów Carrefour. Nagrodą główną w konkursie był właśnie wyjazd na finał Pucharu UEFA w Istambule w dniach 19 -21 maja b.r. Aby wybrać się w podróż na finał do Istambułu zwycięzca konkursu Carlsberga musiał wysłać sms zgłoszeniowy, odpowiedzieć na pytanie konkursowe, a następnie na dalszym etapie przesłać jak najszybciej poprawną odpowiedź na finałowe pytanie konkursowe. Zwycięzca okazał się nie tylko fanem i znawcą piłki nożnej, ale także najszybszym graczem w konkursie.
Na tegorocznym finałowym meczu UEFA CUP, rozgrywanym na najnowocześniejszym stadionie ligi tureckiej Şükrü Saracoglu, o Puchar UEFA walczyły kluby: ukraiński Shakhtar Donetsk i niemiecki Werder Bremen. Zwycięzcą została drużyna ukraińska.
Tegoroczna 38. edycja UEFA Cup jest ostatnim w historii finałem Pucharu UEFA. W przyszłym roku, impreza zyska nowy wymiar i będzie rozgrywana jako UEFA Europe League.
„Rozgrywki w ramach UEFA CUP to najważniejsze mecze w europejskiej klubowej piłce nożnej. Carlsberg od ponad trzydziestu lat jest zaangażowany w sponsoring piłki nożnej; finały Pucharu UEFA wspiera od 2001 roku. Cieszymy się, że ten historyczny, finałowy mecz został ukoronowany wręczeniem przez naszego rodaka niezwykle ważnej i znanej na świecie statuetki ‘Man of the Match’ najlepszemu piłkarzowi meczu. To wspaniały polski akcent na międzynarodowych rozgrywkach piłkarskich Pucharu UEFA 2009.” – mówi Agata Pietrzyk, Junior Brand Manager marki Carlsberg.
Carlsberg widoczny był w dwóch fan strefach w pobliżu stadionu. Przygotowano także dodatkowe aktywności w kanale HoReCa w całym Istambule. W barach i pubach, w których można było oglądać mecz, pojawiło się 3000 bannerów Carlsberga.
M+G