Prudential wypełnia swoje przedwojenne zobowiązania i przedstawia historie wypłat z przedwojennych
Prudential, obchodzący rocznicę powrotu na polski rynek, rozpoczyna 14 marca ogólnopolską kampanię informacyjno-reklamową. Jej głównym motywem jest fakt dotrzymywania obietnic złożonych przez firmę jeszcze przed drugą wojną światową. Ubezpieczyciel aktywnie szuka spadkobierców posiadaczy polis wystawionych za czasów II Rzeczpospolitej
i prezentuje losy dwóch polskich rodzin, które po latach dowiedziały się, że ich przodkowie wykupili polisy u przedwojennego ubezpieczyciela. Mimo braku dokumentów, zniszczonych w wyniku działań wojennych, rodziny przedwojennych klientów Prudentiala uzyskały wypłatę świadczenia. W przypadku obydwojga bohaterów kampanii cała operacja weryfikacji danych z przedwojennej polisy i wypłaty odszkodowania potrwała zaledwie kilka tygodni.
„Z dumą i przyjemnością prezentujemy historie prawdziwych klientów Prudential. Pokazują one, że zawsze spełniamy swoje obietnice, nawet jeśli zostały złożone ponad 75 lat temu. Dla nas są wciąż ważne. I wciąż będziemy poszukiwać spadkobierców naszych przedwojennych polskich klientów.” – mówi Abhishek Bhatia, prezes Prudential w Polsce.
Przed drugą wojną światową Prudential wystawił 4 623 polisy na życie. Do dzisiaj udało się odnaleźć spadkobierców
2 706 przedwojennych klientów, a firma poszukuje wszelkich informacji umożliwiających jej kontakt i wypłatę odszkodowań z pozostałych polis (1 917). W latach 50-tych i 60-tych firma wypłaciła odszkodowania z 934 przedwojennych polis, zaś od 2000 r. świadczenia trafiły do kolejnych spadkobierców posiadaczy przedwojennych polis (1 130 polis).
Ubezpieczyciel wypłacił łącznie ponad 16 milionów funtów szterlingów tytułem odszkodowań dla posiadaczy i spadkobierców przedwojennych polis wystawionych w Polsce. Mając świadomość śmierci wielu przedwojennych klientów oraz często ich jedynych spadkobierców, Prudential utworzył Fundację Przezorność, która od 2003 r. przeznaczyła ponad 4 miliony dolarów amerykańskich na cele dobroczynne w Polsce. Środki te pochodziły z kwot zgromadzonych na polisach, co do których firma ma pewność że ich właściciele lub wszyscy spadkobiercy nie żyją.
Prudential zapowiada aktywne poszukiwania pozostałych spadkobierców przedwojennych polis wystawionych przez firmę w Polsce. Pod adresem http://www.prudential.co.uk/customers/pre-world-war-ll-polish-business/przedwojenne-nteresy znajduje się lista imion i nazwisk przedwojennych posiadaczy polis oraz dokładne informacje, co należy zrobić w przypadku powzięcia wiedzy lub przekonania o byciu spadkobiercą posiadacza polisy sprzed 1939 r. Informacje dostępne są w języku polskim. Ubezpieczyciel informuje również, iż jednym z etapów obecnej kampanii będzie publikacja płatnych ogłoszeń w prasie skierowanych w celu odnalezienia spadkobierców przedwojennych klientów firmy.
Kampania informacyjno-reklamowa wpisuje się w odwołanie się przez Prudential do swojej polskiej historii. Przed drugą wojną światową oddziały firmy mieściły się w Warszawie, Łodzi, Wilnie, Lwowie, Katowicach i Poznaniu. Siedzibą warszawskiego oddziału był najwyższy budynek przedwojennej Polski, wizytówka ówczesnej Warszawy – wieżowiec nazwany od nazwy firmy i do dzisiaj nazywany „Prudentialem”. „Zazwyczaj marketing z lepszym lub gorszym skutkiem usiłuje stworzyć historię zachęcającą do skorzystania z usług danej marki.
W Prudential taka historia jest prawdziwa, a nasze obietnice – spełniane. Na historie tych dwóch rodzin patrzę jak na coś wyjątkowego w kategorii ubezpieczeń na życie, bo do tej pory nikt nie pokazał czegoś takiego. Chcemy zaprezentować kolejnych spadkobierców, których, mamy nadzieję, odnajdziemy dzięki naszej kampanii i ogłoszeniom. Prawdziwy bohater mówiący o spełnieniu obietnicy przez markę to dowód wiarygodności firmy. ” – mówi Tomasz Borchowiec, dyrektor marketingu i komunikacji korporacyjnej Prudential w Polsce.
Specjalnie na potrzeby kampanii zostanie uruchomiony serwis informacyjny dostępny w kanale Prudential na portalu YouTube: www.historieprudential.pl. Ubezpieczyciel przygotował również bezpłatne aplikację na urządzenia przenośne – dla systemów iOS i Android. W ramach kampanii pojawią się ogłoszenia prasowe prezentujące bohaterów spotów wraz z kodami QR, dzięki którym użytkownicy będą mogli zapoznać się z historią Prudential oraz historiami bohaterów spotów. Reklamy prasowe pojawią się w wybranych tygodnikach i miesięcznikach oraz w niektórych z ich wydań dedykowanych urządzeniom przenośnym. Informacje o kampanii pojawią się również na oficjalnym profilu Prudential na Facebook’u.
Kampania Prudential potrwa do wakacji. Za koncepcję kreatywną kampanii odpowiedzialna jest agencja Brain, plan komunikacji w mediach oraz zakup czasu antenowego to zadanie domu mediowego Starcom, zaś aplikację
na urządzenia przenośne przygotowała firma Optizen Labs. Za działania w Internecie odpowiada agencja Next.
Prudential