Reklama

FERRO S.A. - zwiększanie udziałów rynkowych w Polsce i intensyfikacja sprzedaży eksportowej

Szczegóły oferty publicznej i debiutu giełdowego, cele strategiczne spółki, a także planowana polityka dywidendy to jedne z wielu pytań, na które podczas czata giełdowego z internautami odpowiadała Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO S.A., który jest czołowym graczem sprzedaży branży sanitarnej i grzewczej na rynku polskim.

Internauta : Kiedy planowany jest debiut giełdowy ?
Aneta Raczek: Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej zadebiutować na GPW. Myślę, że będzie to pierwszy bądź drugi tydzień po świętach .

Internauta : Jaka jest Państwa pozycja na rynku?
Aneta Raczek: Jesteśmy jednym z największych graczy na polskim rynku armatury oraz komponentów instalacji sanitarnych i grzewczych. Zajmujemy czołową pozycję na rynku sprzedaży zaworów i jesteśmy jednym z trzech największych graczy w Polsce w branży sprzedaży baterii, z udziałem przekraczającym 13% pod względem liczby sprzedanych baterii.

Internauta : Zakładacie Państwo intensyfikację działań sprzedażowych w obrębie baterii i armatury przepływowej. Jaki jest obecny udział tych segmentów w przychodach spółki, a jaki ma być docelowy udział?
Aneta Raczek: Udział baterii i zaworów w naszych przychodach wynosi po około 30%. Wysoka dynamika wzrostu baterii wskazuje, że można oczekiwać wzrostu udziału tego segmentu w przychodach spółki.

Internauta : Na jakich rynkach działa FERRO?
Aneta Raczek: Głównym rynkiem działalności FERRO jest Polska. Intensyfikujemy także nasze działania na rynkach zagranicznych w szczególności w Rumunii i na Ukrainie, oraz dalej rozwijamy naszą działalność na rynkach Rosji, Bułgarii, a także Francji.


Internauta : Wszystkie akcje serii A kierowane są do inwestorów instytucjonalnych - czy poszukiwany jest inwestor branżowy?
Aneta Raczek: Spółka posiada bardzo silną pozycję na rynku polskim i obecnie nie poszukuje inwestora branżowego. Nie wykluczamy jednak, że możemy być przedmiotem zainteresowania inwestora branżowego w przyszłości.

Internauta : Jaka jest planowana polityka dywidendy?
Aneta Raczek: Spółka, biorąc pod uwagę pozytywny cash flow operacyjny i niskie nakłady inwestycyjne, zamierza rekomendować od 2011 roku wypłatę dywidendy w wysokości do 50% zysku netto.

Internauta : Czy zabezpieczają się Państwo przed ryzykiem kursowym prowadząc aktywna politykę hedgingową?
 
Aneta Raczek: Historycznie zmienność kursów walutowych miała relatywnie niewielki wpływ na rentowność spółki. Uważamy, że struktura walutowa wpływów i zakupów nie pozwala na wyeliminowanie ryzyka kursowego poprzez stosowanie instrumentów pochodnych.

Internauta : Czy mogłaby Pani podać 3 argumenty za kupnem akcji FERRO?
Aneta Raczek: Grupa jest jedną z największych firm na rynku armatury w Polsce. Dzięki klarownej i konsekwentnie realizowanej strategii odnotowujemy wysoką dynamikę przychodów w podstawowych asortymentach i eksporcie. Nasza efektywność finansowa jest wysoka i dlatego mamy zdolność do wypłaty dywidendy.

Internauta : Jakie są cele strategiczne Spółki?
Aneta Raczek: Strategia Grupy zakłada systematyczne zwiększanie udziałów rynkowych w Polsce oraz intensyfikację sprzedaży eksportowej na wybranych rynkach europejskich.

Pełny zapis czata znajduje się pod adresem http://czat.ipo.pl/archiwum

IPO.PL

KONTAKT

pisz na adres: redakcja<@>newss.pl

Skuteczna dystrybucja informacji prasowych od 2008 roku. Usługa press box gwarantuje publikacje komunikatów w wielu portalach. Minimum kilkadziesiąt gwarantowanych publikacji każdej informacji prasowej w odpowiednio sprofilowanych serwisach. Wyjątkowo korzystne warunki współpracy. Kontakt: redakcja<@>newss.pl

Top