Reklama

LOTOS ma pierwszego Bombardiera

LOTOS Kolej, należąca w 100 proc. do Grupy LOTOS S.A., podpisała umowę z Railpool GmbH na pięcioletni leasing lokomotywy elektrycznej produkcji Bombardier typu TRAXX F140 MS. Lokomotywa może być eksploatowana na liniach kolejowych w Polsce, Niemczech, a także Austrii.

Pierwsza jazda pociągowa lokomotywy odbyła się w niedzielę, 15 listopada na trasie Gdańsk Olszynka – Zduńska Wola Karsznice. Lokomotywa bez najmniejszych problemów pokonała dystans z 47 ładownymi cysternami (masa brutto 3406 t).

Podstawowe parametry techniczne ww. lokomotywy to: moc max – 5,6 MW, siła napędowa przy rozruchu – 300 kN, prędkość max – 140 km/h, masa – 84 t, długość ze zderzakami – 18,9 m. Lokomotywy 4-ro osiowe TRAXX MS posiadają ok. dwa razy większą moc niż lokomotywy elektryczne 6-cio osiowe starego typu.

– W ubiegłym tygodniu, przy udziale przedstawicieli naszej spółki odbyły się odbiory techniczne tej lokomotywy w zakładach Bombardier Transportation GmbH w  Kassel w Niemczech – mówi Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej. – Lokomotywa, którą będziemy eksploatować nosi numer E 186 147-5.

Dokładnie 13 listopada br. odbył się odbiór lokomotywy na stacji granicznej w Rzepinie. – Wierzymy że ta „13” w dacie przyniesie nam szczęście – dodaje Marek Smoter, dyr. ds. technicznych LOTOS Kolej. – Wraz z wprowadzeniem do eksploatacji pierwszej, supernowoczesnej lokomotywy otwieramy nowy rozdział w historii naszej spółki.

Przypomnijmy, że niedawno LOTOS Kolej podpisała umowę z Bombardier Transportation GmbH na dostawę w 2011 r. 6 lokomotyw spalinowych TRAXX F140 DE z opcją zamówienia dodatkowych 4 maszyn. Lokomotywy te wyposażone będą w silniki o mocy 2400 kW, spełniające najnowsze europejskie standardy w zakresie limitów emisji spalin poziomu IIIA. Siła pociągowa przy rozruchu jednej lokomotywy wynosi 300 kN. Modułowa konstrukcja tych pojazdów zapewnia im wysoki poziom niezawodności i dostępności, co pozwala na długotrwałą eksploatację lokomotyw tego typu. Z kolei od miesiąca LOTOS Kolej eksploatuje także Maximę 40CC firmy Voith, co związane jest z procesem uzyskania przez tą lokomotywę spalinową świadectwa dopuszczenia do eksploatacji w Polsce. Zakłada się, że proces ten potrwa 6-9 miesięcy.

LOTOS Kolej należy do czołowych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Koncentruje się na realizacji potrzeb przewozowych Grupy Kapitałowej LOTOS, świadcząc usługi przewozowe na terenie całego kraju. We współpracy z operatorami zagranicznymi prowadzi także przewozy międzynarodowe - między innymi do Holandii, Niemiec czy Rumunii. Dziennie uruchamia ok. 65 pociągów w kraju i 3 w ruchu międzynarodowym. W czerwcu br. LOTOS Kolej zelektryfikowała stację zakładową wraz z torem dojazdowym do stacji Gdańsk-Olszynka. Spółka jest również w trakcie wdrażania nowatorskiego systemu logistyki kolejowej, który umożliwia śledzenie przesyłek „on line” i pozwala zoptymalizować koszty przewozów. LOTOS Kolej należy do najlepiej  postrzeganych przewoźników kolejowych pod względem  jakości świadczonych usług przewozowych.

Grupa LOTOS

Tematy pokrewne

KONTAKT

pisz na adres: redakcja<@>newss.pl

Skuteczna dystrybucja informacji prasowych od 2008 roku. Usługa press box gwarantuje publikacje komunikatów w wielu portalach. Minimum kilkadziesiąt gwarantowanych publikacji każdej informacji prasowej w odpowiednio sprofilowanych serwisach. Wyjątkowo korzystne warunki współpracy. Kontakt: redakcja<@>newss.pl

Top