Reklama

Ekologia, polski folk i słoneczna Italia - Ceramika Paradyż na targach CERSAIE



Za nami 29 edycja targów CERSAIE, największych targów ceramicznych na świecie, które z roku na rok coraz bardziej umacniają swoją pozycję. To właśnie na nich kreowane są trendy, które będą obowiązywały w najbliższym czasie. Wśród prawie 1000 wystawców z całego świata polski akcent jawił się iście kolorowo, a to za sprawą folkowego stoiska Ceramiki Paradyż.

Paradyżowy efekt WOW
„W trakcie tegorocznych targów CERSAIE zaprezentowaliśmy 45 nowych kolekcji, spośród których większość to nowości produktowe w marce My Way Paradyż Group, będące  doskonałej jakości odwzorowaniem różnego rodzaju drewien, marmurów i kamieni naturalnych. Myśląc o tegorocznym wystąpieniu targowym zastanawialiśmy się nad motywem przewodnim naszego stoiska. Postawiliśmy na polską sztukę ludową, która okazała się idealnym wabikiem. Jego wygląd, inspirowana sztuką ludową kolekcja WOW, mnogość elementów folkowych oraz nowości produktowe na najwyższym, światowym poziomie sprawiły, że nasze stoisko codziennie odwiedzały tłumy zwiedzających” – mówi Rafał Domaradzki, Dyrektor Centrum Badawczo-Rozwojowego Ceramiki Paradyż.

Większość z prezentowanych na 120 metrowym stoisku Ceramiki Paradyż kolekcji zostanie wdrożona do produkcji w 2012 roku. Firma bierze udział w targach już od 11-stu lat i po raz kolejny udowodniła, że zatarła się granica, pomiędzy jakością i designem produktów polskich w porównaniu do włoskich i hiszpańskich. „Różnice, które kiedyś były widoczne gołym okiem teraz praktycznie zniknęły. Ceramika Paradyż nieustannie inwestuje w rozwój parku maszynowego, wdrażając do zakładów nowoczesne technologie. Dzięki takim zabiegom nasze produkty są na bardzo wysokim poziomie jeśli chodzi o design, jak i parametry techniczne. Jesteśmy z tego bardzo dumni” – mówi Łukasz Kardas, Wiceprezes ds. Handlu Spółek Grupy Paradyż.


Ekologiczne CERSAIE

„Targi CERSAIE można określić mianem „zielonych targów”. Nawiązania do ekologii widać na każdym kroku w sposobie myślenia, realizacji i prezentacji produktów, dla których mniejsza grubość (mniejsze zużycie surowców, energii) stało się standardem, widocznym również na stoisku Ceramiki Paradyż” – mówi Rafał Domaradzki.

Propozycje największych firm z całego świata w tym roku skierowane były na minimalizm oraz produkty wielkoformatowe w stonowanych, ekologicznych kolorach. Obowiązującym i najważniejszym trendem na tegorocznych targach są płytki w stylu „eko” odwzorowujące egzotyczne gatunki drewna, kamień, grafit, marmur czy piaskowiec. Dzięki najnowszym technologiom szkliwienia do złudzenia przypominają oryginały. Producenci coraz częściej pokazują, że podążają za trendami związanymi z ideologią produktów przyjaznych środowisku, poprzez komunikowanie certyfikatów czy pokazywanie produktów z dodatkiem mieszanki surowców wtórnych.

Wśród tegorocznych trendów, oprócz ekologicznych, panowały obecne już w ubiegłym roku drewno i marmur oraz beton. Największy rozkwit przeżywają płytki odwzorowujące drewno. Producenci zaskakują coraz nowszymi wersjami kolorystycznymi oraz zdobieniami przypominającymi efektowne, pełne przepychu, barokowe grafiki. Przeciwstawnym do drewna trendem jest beton, którego surowy wygląd oraz nieograniczone możliwości barwienia sprawiają, że jest dedykowany głównie do minimalistycznych, pełnych elegancji wnętrz biurowców i nowoczesnych mieszkań. Płytki betonowe wykorzystywane są już nie tylko na podłogach, ale coraz częściej można je zobaczyć na ścianach, w połączeniu z innymi materiałami.

Jednak wśród klasycznych, pełnych elegancji produktów można było również znaleźć płytki ceramiczne przedstawiające ikony popkultury. Kolorowe, błyszczące kryształami Swarovskiego stoisko Hello Kitty przyciągało tłumy zwiedzających. Nie mniej osób podziwiało ofertę produktową firmy Idea Ceramica. Płytki z twarzami znanych osób od Kanta i Freuda, poprzez Fridę, na The Doors i Jimim Hendricksie skończywszy pokazywały nowoczesne i awangardowe podejście do tematyki designu płytek ceramicznych.

Wykłady i wywiady, czyli najlepsi na CERSAIE

Jednak CERSAIE to nie tylko wystawy producentów płytek ceramicznych oraz wyposażenia łazienek. To również wykłady najważniejszych ikon współczesnej architektury i designu. Wśród tegorocznych wyróżnić można takie osoby, jak m.in. Patricka Urquiola, Kazuyo Sejima oraz Kengo Kuma,
)  

KONTAKT

pisz na adres: redakcja<@>newss.pl

Skuteczna dystrybucja informacji prasowych od 2008 roku. Usługa press box gwarantuje publikacje komunikatów w wielu portalach. Minimum kilkadziesiąt gwarantowanych publikacji każdej informacji prasowej w odpowiednio sprofilowanych serwisach. Wyjątkowo korzystne warunki współpracy. Kontakt: redakcja<@>newss.pl

Top