Stomatologia po polsku
Standardy polskiej prywatnej opieki stomatologiczna kształtują się na światowym poziomie. Oferowany przez kliniki zakres usług obejmuje nie tylko podstawowe leczenie, ale przede wszystkim stomatologię rekonstrukcyjną, implantologię i zabiegi poprawiające estetykę jamy ustnej z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanej technologii. Z opieki stomatologicznej korzysta ponad 50% Polaków, co oznacza dla placówek stomatologicznych dostęp do grupy ponad 17 mln potencjalnych klientów.
Całkowite wykorzystanie potencjału jaki niesie ze sobą rynek stomatologiczny wymaga przeprowadzenia zmian w jego strukturze, gdyż charakteryzuje się on dużym rozdrobnieniem. Spośród ok 7 tys. gabinetów funkcjonujących na rynku tylko niewielka część działa pod szyldem większego podmiotu o zasięgu regionalnym lub krajowym. Nieuniknionym i postępującym procesem jest zatem konsolidacja. „Podmiot skupiający znaczną liczbę gabinetów ma możliwości negocjowania lepszych warunków współpracy np. z dostawcami, a tym samym umożliwia swoim placówkom partnerskim oferowanie wyższej jakości usług” – mówi Mariusz Andrych, prezes Spółki Dent –a–Medical, która utworzyła ogólnopolską sieć ponad 180 gabinetów partnerskich.
Badania sondażowe wskazują, iż 75% Polaków jest niezadowolonych z funkcjonowania państwowej opieki medycznej, a większość z nich zdecydowana jest zadbać o zdrowie własne i swoich najbliższych na własny koszt. Blisko 56% pacjentów deklaruje swoją gotowość leczenia wyłącznie w prywatnych gabinetach dentystycznych, które zaoferują im kompleksowe usługi na wysokim poziomie. Tendencja ta pokazuje znaczenie prywatnych podmiotów podczas wyboru, którego dokonują klienci. Poszukiwanie rozwiązań umożliwiających efektywniejszą formę działań wydaje się więc naturalnym działaniem podmiotów prywatnych, które dążą do optymalizacji proponowanych usług. W najbliższym czasie można się więc spodziewać wzrostu aktywności ze strony niepaństwowych podmiotów oraz zwiększenia ich udziału w rynku.