Grupa FERRO złożyła prospekt emisyjny w KNF
Przedmiotem działalności Grupy jest produkcja i sprzedaż armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej pod własnymi markami (FERRO, Weberman) oraz pod markami klientów Grupy. FERRO jest również przedstawicielem na rynku polskim znanych włoskich producentów Caleffi i Cimm.
Grupa działa na rynku polskim oraz prowadzi sprzedaż na rynki zagraniczne, m.in. rumuński, francuski, ukraiński, białoruski, bułgarski i rosyjski. W 2008 r. udział sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem wyniósł 11,7%. Sprzedaż krajowa prowadzona jest poprzez sieć dystrybutorów do krajowych hurtowni, sieci hurtowni, a także sieci marketów budowlanych.
Produkcja Grupy realizowana jest głównie w Chinach, poprzez spółkę Yuhuan AMG Just Valve Co Ltd., w której Ferro SA posiada 50% udziałów, oraz dodatkowo przez innych producentów w Chinach, Turcji, oraz Polsce. W Skawinie, gdzie mieści się siedziba Grupy, znajduje się centrum magazynowe i logistyczne.
Właścicielami FERRO są Jan Gniadek oraz Andrzej Hołój, którzy bezpośrednio oraz pośrednio kontrolują 96% akcji Grupy. Pozostałe akcje (4%) należą do Zarządu Grupy FERRO.
Po III kwartałach 2009 roku przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły ponad 119 mln zł, zaś zysk netto blisko 11 mln zł.
"FERRO to jeden z liderów sprzedaży branży sanitarnej i grzewczej na rynku polskim. Rozwijamy się dynamicznie, a w planach mamy dalszy rozwój produktów oraz sprzedaży, zarówno na rynku polskim jak i na wybranych rynkach zagranicznych. Jestem przekonana, że model biznesowy, strategia rozwoju i potencjał jakim dysponuje FERRO to dobre fundamenty trwałej budowy wartości Grupy." - mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO S.A.
FERRO