Kongres z okazji 10-lecia Sieci Sklepów abc

Drukuj
W Warszawie z okazji 10-lecia Sieci Sklepów abc odbył się Kongres Sieci Sklepów abc pod hasłem "Sukces, który tworzymy razem". W jubileuszowym spotkaniu uczestniczyło blisko 2000 właścicieli sklepów abc.


Podczas Kongresu Goście wysłuchali prezentacji Luisa Amarala - Prezesa Grupy Eurocash SA, Tomasza Budzińskiego - Dyrektora Handlowego Eurocash Cash&Carry, Łukasza Chady - Kierownika Sieci abc oraz przedstawicieli instytutu badawczego GFK Polonia. Osobą prowadzącą Kongres i gościem specjalnym była dziennikarka Martyna Wojciechowska, która przedstawiła autorską prezentację „Moja droga na szczyt”.
 
W trakcie Kongresu wręczono wiele nagród i wyróżnień, w tym dla sklepów które już od 10 lat są członkami Sieci Sklepów abc. Nagrodą główną, w ramach nadzwyczajnej promocji "W Sieci Sklepów abc KAŻDY WYGRYWA!" zorganizowanej dla właścicieli sklepów abc z okazji 10-lecia funkcjonowania Sieci, był samochód osobowy Opel Insignia.

W trakcie Kongresu odbyły się targi dostawców i kooperantów Eurocash. Ponad 130 firm zaprezentowało swoje oferty handlowe, zachęcając sklepy abc do współpracy. Niewątpliwą atrakcją był także modelowy sklep abc, w którym można było zasięgnąć profesjonalnych rad z zakresu zarządzania sklepem.

Właściciele sklepów abc mogli uczestniczyć w licznych szkoleniach i prelekcjach na tematy przydatne w codziennym prowadzeniu działalności handlowej.

W części artystycznej wystąpili Kabaret Moralnego Niepokoju oraz zespół Perfect. Zabawa trwała do białego rana.
 
Wystąpienia podczas Kongresu:

Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash:
W 1999 roku, gdy zakładaliśmy Sieć Sklepów abc, było w niej 57 placówek. Po dziesięciu latach funkcjonowania jest nas ponad 3400. Świadczy to niewątpliwie o tym, że przyjęta przez nas strategia rozwoju okazała się jak najbardziej właściwa. Myślę, że jedną z recept na nasz sukces jest to, że jako sieć hurtowa nie mamy własnych sklepów detalicznych. Dzięki temu każdy właściciel sklepu abc ma gwarancję, że kupując w naszych hurtowniach nie musi konkurować z naszymi sklepami. Mówiąc krótko - „nie jesteśmy wilkiem w owczej skórze”. Naszą misją jest wspieranie – jakże ważnego z punktu widzenia konsumenta – handlu tradycyjnego. Chcemy, aby małe i średnie sklepy spożywcze były konkurencyjne wobec placówek handlu nowoczesnego. Dzięki naszemu wsparciu sklepy abc są istotnym graczem na rynku FMCG w Polsce.

Tomasz Budziński, Dyrektor Handlowy Eurocash Cash&Carry:
Eurocash Cash&Carry dynamicznie rośnie, zyskując udziały zarówno w całym rynku hurtowym jak i kanale cash&carry. Jesteśmy obecnie największą w kraju siecią hurtowni cash&carry, która po przejęciu warszawskiej spółki BATNA, wzrośnie do końca bieżącego roku do 120 placówek. Naszym celem strategicznym jest wsparcie handlu tradycyjnego w utrzymaniu konkurencyjności wobec placówek nowoczesnych. Cel ten osiągamy między innymi dzięki oferowaniu sklepom najniższych cen oraz wielu korzyści płynących z uczestnictwa w sieci franczyzowej abc. Dzięki corocznym badaniom satysfakcji klienta stale dopasowujemy nasz model biznesowy do jego potrzeb. Zaoferowaliśmy też klientom nową jakość zakupów poprzez gruntowną modernizację całej sieci hurtowni.

Łukasz Chady, Kierownik Sieci abc:
Jako osoba bezpośrednio odpowiadająca za rozwój Sieci Sklepów abc z dumą patrzę na tak ogromną liczbę osób uczestniczących w Kongresie. Jest nas tak dużo, gdyż bardzo intensywnie się rozwijamy, a w roku bieżącym znacznie wyprzedziliśmy plan włączenia do sieci nowych placówek. Obecnie jest nas ponad 3400!
Ten szybki rozwój zawdzięczamy przede wszystkim korzyściom, jakie dostarczamy naszym franczyzobiorcom: specjalne rabaty w hurtowniach Eurocash, rozwinięty system szkoleniowy, wizualizacja placówek, promocje dla właścicieli sklepów i konsumentów i wiele innych działań handlowych. I to wszystko praktycznie bez ingerencji w sposób zarządzania daną placówką. Kupując w sklepie abc konsument ma dostęp do atrakcyjnych produktów w niskich cenach i jest obsługiwany przez osobę z własnego środowiska, która utrzymuje z nim sąsiedzkie relacje oparte na życzliwości.

Ciekawostki:
Personel Sieci Sklepów abc to społeczność licząca ponad 20 tys. ludzi.
Gazetka reklamowa dociera do około 4 milionów odbiorów
Drzwi sklepów abc otwierają się około 360 milionów razy rocznie
Produkty sklepów abc ustawione jeden obok drugiego miałyby długość równika

CMedia