CLARENA podsumowuje rok

Drukuj
Wrocławska firma dystrybuująca kosmetyki i sprzęt specjalistyczny do salonów kosmetycznych – CLARENA Polska, podsumowała swoje działania prowadzone w 2009 rok. I tak spośród wielu osiągnięć na szczególną uwagę zasługują m.in. rozpoczęcie innowacyjnej produkcji urządzeń kosmetycznych, uruchomienie centrum szkoleniowego w Szczecinie, wprowadzenie produktów na nowe zagraniczne rynki zbytu, premiera nowej marki oraz przyznanie firmie prestiżowych nagród biznesowych.

Koniec roku sprzyja podsumowaniom, weryfikowaniu wcześniej podjętych zamierzeń i wyciąganiu wniosków niezbędnych do nowych planów na przyszłość. 2009 rok to okres, w którym wiele polskich przedsiębiorstw przeżywało konsekwencje światowego kryzysu ekonomiczno – gospodarczego. Tymczasem CLARENA, jedna z największych w Polsce firm kosmetycznych, po przeprowadzeniu bilansu zysków i strat, ma powody do zadowolenia. – Biorąc pod uwagę założenia, jakie poczyniliśmy na początku tego roku, plany zrealizowaliśmy w całości – mówi Patricia Popławska, prezes Clareny. – Poczyniliśmy kilka nowych inwestycji i mocno zaangażowaliśmy się w zdobywanie funduszy unijnych na podniesienie innowacyjności naszej firmy. W 2009 roku na Clarenę spadł również deszcz prestiżowych nagród biznesowych.

Jednym z największych osiągnięć Clareny w 2009 roku było uruchomienie produkcji specjalistycznych urządzeń do zabiegów kosmetycznych. Przygotowania do pierwszego w Polsce tego typu przedsięwzięcia prowadzono już od 2007 roku. Docelowo pozwoli ono firmie trzykrotnie zwiększyć sprzedaż nowoczesnej aparatury dla gabinetów kosmetycznych, salonów odnowy biologicznej i ośrodków spa. Produkty zaś trafią nie tylko na rynek polski, ale również do Niemiec, Hiszpanii, Anglii, Irlandii, Danii, Czech, Rosji, Rumunii i na Ukrainę oraz Białoruś. Aparaty, oferowane przez Clarenę pod marką RUBICA, są alternatywną dla chirurgii plastycznej, dają doskonałe efekty w ekspresowym liftingu i poprawie owalu twarzy oraz struktury skóry, spłyceniu zmarszczek, czy modelowaniu całej sylwetki.

CLARENA w swojej działalności mocno stawia na aspekt edukacyjny i tak, firma prowadzi swoje centra szkoleniowo – dystrybucyjne we Wrocławiu, Warszawie i Krakowie, a od jesieni 2009 roku również w Szczecinie. Dzięki tym ośrodkom kosmetyczki z całej Polski mogą zdobywać wiedzę, poznać najnowsze technologie, uzupełniać informacje z zakresu najnowszych trendów kosmetologii. Szkolenia prowadzone są zarówno przez fachowców firmy, jak i międzynarodowych ekspertów. Miesięcznie CLARENA wydaje blisko 300 certyfikatów zawodowych poświadczających ukończone szkolenia, a w zajęciach organizowanych przez firmę uczestniczy rocznie ponad 4000 osób.

To jednak nie wszystko! W 2009 roku miała miejsce w Polsce premiera nowej marki podologicznej RUCK. CLARENA jest jej wyłącznym polskim dystrybutorem. Od dwóch lat działa policealne studium kosmetologiczne Clareny. Jego studentki mogą uczyć się na kierunku Mikropigmentacja – nowatorska i pierwsza taka specjalizacja w kraju oraz, od bieżącego roku, na kierunku Podologia. Na tym ostatnim chętni zdobywają wiedzę z zakresu profilaktyki i leczenia zachowawczego chorób narządu ruchu oraz ogólnej pielęgnacji kończyn dolnych, zwłaszcza stóp.

- Nasza oferta jest znacznie szersza niż sprzedaż kosmetyków do profesjonalnych zabiegów – podkreśla Patricia Popławska. – Stawiamy mocny akcent na wiedzę i doskonalenie umiejętności zawodowych. Kosmetologia to dziedzina rozwijająca się obecnie niezwykle dynamicznie, dlatego centra szkoleniowe pozwalają nam pomagać naszym partnerom w nadążaniu za najnowszymi rozwiązaniami i wiedzą.

Właśnie za edukację w dziedzinie kosmetologii Patricia Popławska została doceniona przez środowisko branżowe na kongresie LNE & spa w Krakowie, gdzie otrzymała specjalną nagrodę Inspiracja dla urody za pełen pasji profesjonalizm oraz zaangażowanie w edukację w branży kosmetycznej. To wyróżnienie to dopiero początek nagród, które w 2009 roku trafiły do Clareny.  

Zachodnia Izba Gospodarcza już po raz szósty rozdała „Dolnośląskie Gryfy 2009 – Nagrody Gospodarcze”, jedną z nich została wyróżniona właśnie CLARENA.  Firma otrzymała tę nagrodę za szczególne osiągnięcia w zakresie innowacyjności. Ideą tego konkursu jest przede wszystkim wyróżnienie przedsiębiorstw i jednostek samorządu terytorialnego przyczyniających się w największym stopniu do rozwoju gospodarczego Dolnego Śląska i będących wzorami do naśladowania dla innych. Kandydaci do nagrody muszą osiągnąć znakomite wyniki ekonomiczne, gospodarcze, terminowo regulować zobowiązania, tworzyć nowe miejsca pracy, inwestować w rozwój, działać na rzecz ochrony środowiska naturalnego i społeczności lokalnych. Ponadto Patricia Popławska reprezentując Clarenę, znalazła się w gronie przedsiębiorczych i elitarnych kobiet prestiżowego konkursu „Bizneswoman Roku 2008” zorganizowanego przez Radio PiN i BRE Bank. A Gazeta Finansowa wyróżniła panią prezes Perłą Biznesu, tym samym trafiła ona do 25 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce.

Firma nie spoczywa na laurach i nadal intensywnie podnosi poprzeczkę. Dużą szansę na rozwój CLARENA dostrzegła w funduszach unijnych. - W ostatnich latach firma dynamicznie się rozwija, cały czas zwiększając przychody i sprzedaż. Wykorzystujemy wszystkie możliwości, które pojawiają się na rynku, a pozwalające na większą synergię i zintensyfikowanie naszego rozwoju, dlatego wiele energii włożyliśmy w wykorzystanie funduszy unijnych – wyjaśnia Particia Popławska. – Dzięki dofinansowaniu z UE wdrożyliśmy już nowy sposób konfekcjonowania produktów, a na rozpatrzenie czekają kolejne wnioski..

CLARENA podpisała właśnie umowę na realizację projektu dotyczącego uruchomienia nowej linii produkcyjnej profesjonalny sprzęt kosmetologiczny. Wartość całego przedsięwzięcia to ponad 2,6 mln zł. Przyznane środki unijne zostaną przeznaczone na budowę nowej linii produkcyjnej specjalistyczne urządzenia do salonów kosmetycznych. Zakład powstanie w adoptowanej do tego celu hali  o powierzchni 300 mkw. w podwrocławskiej Długołęce. CLARENA finalizuje także inny unijny projekt, który dotyczy sposobu i zakresu pakowania kosmetyków oferowanych przez firmę. Dzięki modernizacji i zakupieniu dodatkowych urządzeń spółka unowocześniła swoją ofertę, sprzedając kosmetyki w saszetkach oraz wprowadzając nową linię kosmetyków dla mężczyzn. Inwestycja kosztowała 423 tys. zł, z których 173 tys. zł pochodziło z unijnej dotacji.

Kolejne wnioski o dofinansowanie firmy czekają na rozpatrzenie i ocenę. Chociażby projekt  o wysokości blisko 1,8 mln zł dotyczy wprowadzenia specjalnego oprogramowania, które usprawni przepływ informacji między firmą a jej kooperantami. Rozszerzając swoją działalność na rynki zagraniczne CLARENA podjęła starania o dofinansowanie w ramach projektu Paszport do eksportu, który ma na celu opracowanie i wdrożenie planu działań eksportowych firmy. Na rozpatrzenie w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości czeka również wniosek Clareny dotyczący przeprowadzenia cyklu szkoleń dla kadry zarządzającej i pracowników.

- Firma jest na fali wznoszącej, dlatego mam nadzieję, że 2010 rok przyniesie nam wiele wyzwań i pozwoli na realizację równie spektakularnych osiągnięć – mówi Patricia Popławska.

Więcej informacji:
www.clarena.pl

PR time