Multita, sieć biur podróży zwiększa sieć

Drukuj
Multita zwiększa sprzedaż ofert turystycznych i otwiera nowe placówki. Firma poprawiła wyniki finansowe o 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Rozwój finansowy firmy idzie w parze z rozbudowa sieci franczyzowej.

W ostatnim kwartale powstały cztery nowe placówki sieci, natomiast od początku roku siedem. Na chwilę obecną Multita posiada 13 biur, z czego 12 jest franczyzowych. Jak twierdzi Roman Fon, wiceprezes sieci Multita, w planach na 2010 roku jest jeszcze 10 otwarć. – Polska jest dużym krajem i wszędzie jest potencjał na działalność biur podróży. Chcemy być obecni w miastach zamieszkanych przez co najmniej 30 tys. mieszkańców. – mówi Roman Fon.

Roman Fon uważa, że kryzys na rynku turystycznym dobiegł końca. W tym roku Polacy znowu wolą spędzać urlop za granicą, gdzie gwarancją jest ładna pogoda. Dużą rolę odgrywa również cena. Koszt dwóch tygodni nad Bałtykiem jest porównywalny do wakacji w Egipcie, Tunezji, Turcji czy Grecji. – Polska jest idealnym krajem pod względem rozwoju sprzedaży ofert turystycznych. Korzystny wpływ na popyt ma pogoda oraz podobne ceny krajowych i zagranicznych urlopów. Dwa tygodnie pobytu nad polskim morzem i w krajach arabskich wynosi ok. 2 tys. zł. Jest oczywiste, że turyści wybiorą słoneczne i ciepłe miejsca. – mówi Roman Fon.  

Przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w biura podróży. Koszt otwarcie licencjonowanej placówki wynosi 65 tys. zł. Kwota obejmuje przekazanie know-how, pełne wyposażenie biura w meble oraz sprzęt IT niezbędny do obsługi klienta, zarówno online, jak i bezpośrednio w placówce sieci Multita. Franczyzobiorcy Multity mają dostęp do ponad 50 mln ofert 50 touroperatorów.  

Multita